? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, March 1, 2011

renung

assalamualaikum wbt........
Menjelang hari pasti terdetik...Ya Allah pantasnya masa berlalu.1/3/2011, kini berada suku pertama tahun 2011. Sesak nafas...berlalu hari yang lepas.Maka bertambah usia. Entahlah , adakah bertambahnya usia itu bertambahnya amal.
Meneruskan kehidupan dgn nadi berdenyut , darah masih panas menyusur tiap saraf urat hijau...dan sebenarnya semakin hampir kepada KEMATIAN.Saat sakarat menjamah tubuh semakin dekat. Allahuakbar.
Lantera hati yang sering lalai , hati yang sibuk mengejar dunia...maka akan keciciran amalan. Masya Allah , moga ada ruang dan peluang terus untuk kita sama memperbaiki diri.
Setiap kehidupan menghampiri kematian. Moga peringatan ini memberi satu motivasi utk terus membuat kebaikan dalam kehidupan.Kebaikan usah dihitung, kerna ada yang MAHA MENGHITUNG.Kebaikan biarlah ianya disuburi dengan keikhlasan, bkn dgn riak yang timbul dlm perasaan.
Membuat kebaikan satu tuntutan. Membuat kejahatan satu larangan.Itu adalah fakta. Maka kebaikan itu biarlah menjadi peneman dlm kehidupan di sana.Kita manusia biasa.
Kebaikan itu akan menjana kecemerlangan seterusnya akan terserlah kegemilanga.....

0 comments: