? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Friday, February 25, 2011

satu ..........

Sesungguhnya melalui satu tempoh kehidupan merupakan sebauah perjalanan.Dari saat di lahirkan hingga ke satu tempoh yang lain, perjalanan itu sungguh panjang dirasakan. Letih , lelah , penat dan seribu rasa bercampur dalam satu acuan.

Ingin menggapai satu impian bukan mudah. ingin merasai nikmat chenta misalnya....harus ada sesuatu untuk dichentai. namanya perasaan yg yg sukar tuk dimengerti. Chenta pada manusia...chenta pada haiwan....chenta pada TUHAN....chenta pada kehidupan.........

Ingin melahirkan chenta memerlukan penghayatan. Tetapi ketahuilah antara 2 perkara dlm kehidupan yang hadir tanpa diundanga adalah kematian dan rasa chenta. Ianya akan dtg bila2 masa.

Bila terdetik rasa itu hadir , makanya ia timbul dan terusnya subur. Tetapi dalam yang sama ianya perlu disiram dgn kasih sayang...belai ia dengan seluruh rasa dlm jiwa. Untuk itu rasa chenta pada NYA harus dtg dlm sebuah pakej yang lengkap.

Rasai kehadiranNYA adalah asas dlm IHSAN.....Suburkan ia dengan lafaz2 yang mulia........zikrullah sepanjang masa.Teruskan lagu2 berirama memujiNYA......Kalimah2 yang haq.....

Setiap hari kita meminjam drNYA degupan jantung kita tuk terus berdetak, kita tdk memiliki apa2........Kita hanya peminjam yang suatu hari nanti akan memulangkan apa yang dipinjam.

Seharusnya suburkanlah rasa CHENTA itu tanpa rasa berbelah bagi. Hanya Dia jua wajib terus dichentai dan diimani.Seterusnya bila dtg perkara kedua yang tak diundang iaitu kematian tdk akan meresahkan kita yang bakal kita hadapi kelak...........

0 comments: